هشت ساله که بود، عضو تیم فوتبال مدرسه شد. در مسابقات میان مدارس، محسن سخن‌سنج مربی فعلی‌اش بازی محمدرضا را پسندید و پیشنهاد حضور در تیم نونهالان باشگاه عالی حرفه‌ای بابک را به او داد.

فوتبالیست بااخلاق برای همه عزیز است

به گزارش قدس خراسان، از همان سال‌ها تاکنون که به ۲۰سالگی رسیده، همراه با باشگاهش بزرگ شد و در رده‌های سنی مختلف از نونهالان و نوجوانان گرفته تا جوانان، برای تیم‌های باشگاهش توپ زد تا اینکه همین اواخر به همراه تیم فوتبال جوانان باشگاه عالی حرفه‌ای بابک مشهد عنوان قهرمانی رقابت‌های جوانان لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور را بدست آورد. قهرمانی و صعود به لیگ برتر گرچه برای محمدرضا صمدی و سایر هم‌تیمی‌هایش دستاوردی قابل توجه بود؛ اما دو اتفاق شیرین دیگر برای این بازیکن مستعد و آینده‌دار افتاد که شیرینی این موفقیت را برایش دوچندان کرد.

کسب عنوان بهترین بازیکن رقابت‌های لیگ دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور و آقای گلی این رقابت‌ها از محمدرضا صمدی بازیکنی ساخته که به اعتقاد خیلی‌ها آینده‌ای جذاب در انتظار زندگی شخصی و ورزشی او خواهد بود.

از کجا و چگونه به فوتبال روی آوردی؟

یادم می‌آید هشت ساله بودم که توسط معلم ورزش مدرسه برای تیم فوتبال مدرسه انتخاب شدم و به مسابقات مدارس راه پیدا کردم. آنجا وقتی آقای محسن سخن‌سنج (مربی باشگاه عالی حرفه‌ای بابک) بازی‌هایم را دید، پیشنهاد حضور در تیم نونهالان باشگاه عالی حرفه‌ای را به من داد. من هم چون علاقه زیادی به فوتبال و حضور در باشگاه داشتم، کارم را با آقای سخن‌سنج و باشگاه عالی حرفه‌ای بابک شروع کردم. در حال حاضر که بیست ساله هستم، در تیم‌های مختلف باشگاه و رده‌های گوناگون توپ زده‌ام و در رقابت‌های مختلف به موفقیت‌های زیادی دست پیدا کرده‌ام.

مسابقات لیگ دسته اول جوانان باشگاه‌های کشور، اوج کسب این افتخارات بود

این مسابقات برای من موقعیت بسیار خوبی بود. در بهترین شرایط جسمی و آمادگی بودم و خدا را شکر توانستم در ۱۸ بازی ۲۲گل برای تیمم به ثمر برسانم و ۹ پاس گل بدهم. در پایان مسابقات نیز با نظر کارشناسان فدراسیون فوتبال به عنوان بهترین بازیکن و آقای گل این دوره از رقابت‌های باشگاهی انتخاب و معرفی شدم.

با شناختی که از خودت داری، فکر می‌کنی رسیدن به موفقیت‌های بیشتر و بهتر تا کجا ادامه داشته باشد و هدفت برای آینده چیست؟

من برای رسیدن به بهترین شرایط و دست یافتن به موفقیت‌های بیشتر، برنامه‌ریزی دارم و علاقه‌مندم تا می‌توانم موفقیت‌هایم را افزایش دهم. برای رسیدن به این هدف‌ها تمام تلاشم را خواهم کرد؛ اما در مجموع عضویت در تیم‌های مطرح کشور و پوشیدن پیراهن تیم ملی از جمله اهداف بزرگ من است.
اگر قرار باشد در ایران و برای یک تیم مطرح بازی کنی، کدام باشگاه را بیشتر دوست داری و اگر شرایط فراهم شود، خارج از کشور به کدام تیم می‌پیوندی؟
در ایران میان باشگاه‌های مطرح، حضور در استقلال از کودکی برایم رؤیا بوده و طرفدار این تیم هستم و بازی کردن برای این تیم را خیلی دوست دارم هرچند شاید دنیای حرفه‌ای تصمیم دیگری برای من بگیرد و مجبور شوم برای باشگاه دیگری غیر از استقلال بازی کنم. درباره تیم‌های خارجی نیز علاقه زیادی به رئال مادرید و بازی کردن برای این تیم دارم و امیدوارم به این آرزویم نیز دست پیدا کنم.

 این‌ها که گفتی، آرزوهای بزرگی است و در دنیای حرفه‌ای باید برای رسیدن به آن‌ها خیلی تلاش کرد. فکر می‌کنی بتوانی به این هدف‌هایت دست پیدا کنی؟

در دنیای حرفه‌ای، رسیدن به موفقیت‌های ورزشی با تمرین و پشتکار چندان دور از دسترس نیست. تنها به این دلیل که به فوتبال عشق می‌ورزم و تمرین‌هایم را با جدیت دنبال می‌کنم، به نظر کار سختی نمی‌آید؛ اما آنچه ما از همان ابتدا در باشگاه عالی حرفه‌ای بابک مشهد آموختیم، این است که رعایت مسائل اخلاقی و حفظ شخصیت، دو عامل مهم برای بازیکن حرفه‌ای به شمار می‌آید که به نظرم از بار فنی یک بازیکن مهم‌تر است. مردم یک بازیکن بی‌اخلاق با سطح بالای فنی را قبول ندارند؛ اما بازیکنی با اخلاقیات پسندیده که برای هدفش می‌جنگد، از دیدگاه همه عزیز است و قابل احترام. این برای من اهمیت زیادی دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.